BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en erfaren udbudskonsulent? Kan du se dig selv arbejde i en offentlig styrelse med fokus på det danske miljø? Kan du samarbejde og kommunikere med mange forskellige mennesker med mange forskellige indkøbsbehov? Hvis ja, så kan det være dig, vi mangler.
Miljøstyrelsen
Miljøstyrelsen er en del af Miljøministeriet og den danske myndighed på miljø- og naturområdet. Vi arbejder for rig natur, rent vand, sikker kemi og grøn produktion. Vores kerneopgave er, at omsætte natur- og miljølovgivningen til virkelighed, og målsætningen er, at balancere hensynene til beskyttelse og benyttelse.
Miljøstyrelsen er landsdækkende og har ca. 1.100 medarbejdere. Styrelsens hovedkontor med ca. 700 arbejdspladser har til huse i Odense. Vi er en organisation, der bygger på et stærkt, fagligt fundament, og hvor nye og erfarne medarbejdere arbejder, skaber og lærer sammen. Det er en fælles ambition at skabe grobund for en sjov og spændende hverdag med en rig idékultur og en arbejdsplads, der er en af statens bedste. Og det er ambitionen at gøre det samtidig med, at vi har øjne og ører på natur og miljø i Danmark.
Sekretariatet for Indkøb
Sekretariatet for Indkøb er en del af stabsenheden Økonomi & Service, der består af ca. 60 medarbejdere, tre kontorchefer og fem funktionsledere. Enheden refererer til vicedirektøren for Økonomi og Digitalisering.
Sekretariatet for Indkøb er et nyt team i Økonomi & Service, hvilket betyder, at afdelingen er under opbygning og forventes fuldt integreret i Miljøstyrelsens stabsfunktion medio 2024. Pt. består sekretariatet af syv medarbejdere, der beskæftiger sig med centraliseret indkøb, herunder indkøb af tjenesteydelser og varer, samt compliance, kontraktstyring og opfølgning på forbrug og økonomi. Funktionen er under udvikling, og vi bliver flere kolleger i den kommende tid.
At være med til at opstarte et nyt team i Miljøstyrelsen vil give dig mulighed for at være med til at forme og udvikle teamet og samtidig påvirke Miljøstyrelsens strategi og retning inden for indkøb. Som en del af opstarten vil vi især have fokus på at definere klare mål og opgaver, opbygge processer og systemer, og skabe en kultur, der understøtter teamets succes. For hele Miljøstyrelsens organisation vil det være afgørende, at Sekretariat for Indkøb formår at løfte opgaver fra de enkelte fagenheder mhp. at styrke organisationens administration af indkøb. Det kan til tider kræve hårdt arbejde, men det giver også mulighed for at være med til at skabe et succesfuldt team, der bidrager til Miljøstyrelsens indkøbssucces.
Kvalifikationer
Vi forestiller os, at du kan have en relevant uddannelsesmæssig baggrund, fx cand.merc.jur. eller lignende. Alternativt kan relevant erhvervserfaring også være din indgang til stillingen, da det væsentlige for at varetage stillingen/funktionerne i stillingen er faglige kompetencer inden for udbudsopgaver, samt den rette indstilling.
Vi søger en udbudskoordinator med godt kendskab til udbuds- og indkøbsregler i offentlige enheder. Vi forestiller os, at du kan genkende dig selv fagligt i flere af følgende pinde:
- Selvstændig gennemførsel af hele udbudsprocessen i forbindelse med konkrete anskaffelser, herunder udarbejde udbudsmaterialer, kontrakter og kvalitetssikring af kravspecifikationer.
- Har du kendskab til køb af IT-ydelser, er det klart et plus.
- Fokus på bæredygtige tiltag, der kan nedbringe Miljøstyrelsen CO2 aftryk.
- Gerne med kendskab til SKI/SI indkøbsaftaler.
- Er serviceminded og går forrest i opgaveløsningen og involverer interessenter.
- Har let ved at samarbejde med mange fagligheder og evner at koordinere på tværs.
- Er god til at tilegne dig ny viden og sætte dig ind i nye fagområder.
- Er grundig og systematisk og har fokus på at sikre løbende flow i opgaveløsningen.
- Løsningsorienteret, ambitiøs og selvstændig.
- Sikrer opgaverne bliver løst med en grundig og systematisk arbejdsform.
Vi tilbyder
En spændende stilling med mulighed for at veksle mellem at løse konkrete driftsopgaver og bidrage til udviklingen af arbejdsgange mv. Herunder mulighed for at arbejde selvstændigt og tilrettelægge opgaveløsningen fra dag til dag selv.
Ligeledes tilbyder vi en enhed med højt til loftet og godt humør hos en social arbejdsplads med mulighed for en uformel snak og personalearrangementer som fredagsbar, padelturnering, ølsmagning, kajakroning mv.
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og en række Akademiker-organisationer for akademikere i staten (Akademiker-overenskomsten) eller i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Skatteministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer - Det Statslige Område samt tilhørende organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK).
Ansættelsesområdet er Miljøministeriet med tilhørende institutioner.
Tjenestestedet på Tolderlundsvej 3-5, 5000 Odense C.
Yderligere oplysninger
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder
Martin Malmos Lauritsen på tlf. 20 15 14 76 eller kontorchef Mathias Nylandsted Benediktson på tlf. 22 75 35 66.
Sådan søger du stillingen
Du søger stillingen online ved at sende din ansøgning, CV og eksamensbevis m.m. senest den 29. august 2023. Vi planlægger at holde samtaler den 12. september 2023.
Du kan forud for en evt. samtale blive bedt om at udfylde tests og/eller forberede en case.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kerteminde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
MILJØSTYRELSEN, Tolderlundsvej 5, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 29-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171456&DepartmentId=6161&MediaId=3648&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5890676