Interesserer du dig for Business Intelligence? Har du tilmed en god teknisk forståelse og gode formidlingsevner?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Hvis ja, så er du måske én af vores to nye udviklere til BI-teamet.

Du vil blive en del af et fagligt stærkt miljø og et godt socialt fællesskab med en bred samarbejdsflade på tværs af organisationen. Vi er et mindre team, hvor vi arbejder tæt sammen i det daglige, lægger vægt på en uhøjtidelig omgangsform og sætter en ære i at levere solide produkter på højt niveau.

I teamet arbejder vi på at modne og fremtidssikre Business Intelligence-området, så vi kan understøtte vores kollegaer i effektivt at levere løsninger af høj kvalitet til forretningen. Dette indebærer udvikling, drift og vedligehold af ledelsesinformationsprodukter, produkter til understøttelse af den faglige opgaveløsning samt understøttelse af en række interne kontroller. Produkterne udarbejdes med udgangspunkt i vores nye datavarehus, som vi udvikler i tæt samarbejde med vores IT-kontor.

Dine opgaver
Vi søger to udviklere med lidt forskellige profiler, men med et betydeligt overlap mellem opgaverne. Fælles for begge profiler gælder, at opgaverne vil bestå af at udvikle og vedligeholde Power BI rapporter til en ny portal, der skal udstille viden og data til gavn for udviklingen af den sociale sektor. Der arbejdes med udgangspunkt i data indsamlet i Social- og Boligstyrelsen, ofte kombineret med eksterne registerdata.

Derudover vil begge udviklere kunne forvente at arbejde med interne data af styringsmæssig karakter, der skal styrke en datadrevet ledelse og beslutningstagen i styrelsens interne drift. Heri indgår udarbejdelse af ledelsesinformationsrapporter og rapporter til understøttelse af forskellige fagområder. Der kan også indgå ad hoc data- og analyseopgaver.

Profil 1: Dine opgaver vil have en teknisk dimension og blandt andet bestå i at sikre drift og vedligehold af eksisterende produkter. Dertil skal du være med til at omsætte forretningsmæssige behov til styringsrelevant ledelsesinformation, herunder udvikling af rapporter i Power BI til interne og eksterne interessenter.

Profil 2: Du skal sammen med dine kolleger være med til at forankre datavarehuset i styrelsen. Dette indebærer bl.a. undervisning af interne brugere i Power BI på forretningens data. Du har stærke formidlingsevner og en naturlig interesse i at lære andre om Power BI's funktioner og anvendelsesområder. Du vil således få en nøglerolle i at styrke Social- og Boligstyrelsens medarbejdere til at bruge Power BI og anvende data på egne forretningsområder.

Vi forestiller os
Du er enten nyuddannet eller har et par års erhvervserfaring. Vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse. Erfaring med Power BI er en fordel, men ikke en forudsætning. Det væsentligste er, at du har en naturlig interesse for at fortælle ”historien” bag data på en letforståelig måde.

Alt efter profilen vil det være en fordel, men ikke en forudsætning, hvis du har erfaring med:

  • visualiseringsværktøjer som f.eks. Microsoft Power BI
  • kommunikation og skriftlig formidling
  • at arbejde med dataanalyse, -visualisering og -formidling
  • at arbejde med talmæssige sammenhænge med en forretningsmæssig forståelse
  • kodesprog som SQL, DAX eller lignende.
Desuden lægger vi vægt på, at:

  • du fremstår imødekommende og hjælpsom i relationer og samarbejder
  • du kan arbejde selvstændigt, men løbende opsøger sparring og bidrager med vidensdeling i teamet
  • du har en positiv indstilling til opgaveløsningen og til fællesskabet
  • du har øje for optimering og udviklingen af nye og effektive løsninger
  • du kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.
Vi er en del af kontoret Tværgående Analyse, Monitorering og Evaluering (TAME)
TAME er et tværgående videns- og udviklingskontor i Social- og Boligstyrelsen med en væsentlig opgave i realiseringen af Social-, Bolig- og Ældreministeriets Strategi for udvikling af sociale indsatser. Kontoret er drivende på at styrke vidensgrundlaget på det sociale område ved at tilvejebringe ny viden om centrale udfordringer og effektive, helhedsorienterede løsninger.

Kontoret har ligeledes ansvar for at understøtte og formidle gennemsigtighed og overblik over udviklingen på socialområdet, og hvad der virker i den sociale indsats, samt hvad investeringspotentialet er. Dertil vidensunderstøtter kontoret også styrelsens arbejde generelt, herunder gennem udvikling og drift af BI-løsninger.

Social- og Boligstyrelsen er en arbejdsplads med en spændende, relevant og travl hverdag, et stærkt kollegialt sammenhold, en uformel omgangstone og højt ambitionsniveau. Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale. Social- og Boligstyrelsen er en pendlervenlig arbejdsplads med mange ansatte fra både Sjælland og Jylland og ligger under 10 minutters gang fra Odense Banegård.

Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse den 1. september 2023 eller efter aftale.

Din stillingsbetegnelse vil afhænge af dine uddannelsesmæssige kvalifikationer og lønnen fastsættes ud fra erfaring og kompetencer. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og den relevante organisation.

Hvis vi tilbyder dig stillingen, vil du blive bedt om at sende en privat straffeattest til vurdering af, om du kan ansættes. Ansættelse er således betinget af både fremlæggelse af straffeattesten og af tilfredsstillende oplysninger i attesten.

Stillingens ansættelsesområde er Social-, Bolig- og Ældreministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.

Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.sbst.dk. Der er ansøgningsfrist den 5. juni 2023. Bemærk, at vi indkalder med kort varsel til samtalerne.

Vi afholder 1. samtalerunde den 8. juni og 2. samtalerunde den 19. juni. Der vil evt. indgå en case-opgave til samtalen samt et testforløb for kandidater, som går videre til anden samtalerunde.

Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Social- og Boligstyrelsen ved at kontakte leder af Fælles BI, John Poulsen på jopo@sbst.dk eller på telefon 41 93 24 11.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kerteminde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej 1, 5000 Odense C

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169056&DepartmentId=8894&MediaId=2536&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5835607

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet