Jurist til Kerteminde Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kerteminde Kommune søger pr. 1. oktober 2023 en alsidig jurist med gode samarbejds- og formidlingsevner til Ældre- Handicap og Sundhedsområdet

Kerteminde Kommune søger en alsidig jurist med en solid erfaring, der gerne spænder bredt med sagsbehandling, undervisning og ad hoc håndtering af generelle juridiske problemstillinger.

Ældre- Handicap- og Sundhedsområdet har en bred opgaveportefølje inden for Servicelov og Sundhedslov. Vi har derfor brug for en dygtig jurist, som kan bidrage med kvalificeret juridisk sparring og rådgivning på områdets organisatoriske lag samt konkret sagsbehandling, undervisning og ad hoc håndtering af generelle juridiske problemstillinger.

Stillingen indebærer ansvar for den juridiske kvalitet i arbejdet på tværs af det almene og specialiserede voksen- og ældreområde i et tæt samarbejde med ledere og medarbejdere på de forskellige fagområder. Der er særligt fokus på kvalificering af sagsbehandling og drift inden for service- og sundhedslovens voksenbestemmelser.

Vi søger en jurist, der er velfunderet i den juridiske metode og kan sparre i komplekse borgersager og kan varetage juridisk særligt udfordrende opgaver.

Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være at:

  • Overvåge lovgivning og implementere nyt lovstof, regelfortolkning og principafgørelser, der har konsekvenser for praksis
  • Understøtte den juridiske myndighedspraksis i afdelingen inden for lovgivningen i konkrete borgerforløb
  • Oversætte og omsætte juridisk stof, så det giver mening for ledere, medarbejdere og borgere
  • Generel juridisk rådgivning primært på sundheds- og ældreområdet, herunder bl.a. vejledning og sagsbehandling ved anmodning om aktindsigter, ansøgning om værgemål og magtanvendelse
  • Give sparring i klagesagsbehandling, så vi sikrer læring og forbedrer sagsbehandlingen.
  • Udarbejde svar på klager
  • Udarbejde høringssvar, notater, redegørelser og juridisk kvalificering af indstillinger til direktion og politiske udvalg i samarbejde med ledelse m.fl.
  • Undervise sagsbehandler i Myndighedsafdelingen og bistå dem i svære enkeltsager.
  • Indgå kontrakter med Frit Valgs-leverandører
  • Intern systemstyrer af Tilbudsportalen

Vi forventer at du:
  • er uddannet cand.jur.
  • har erfaring med juridisk rådgivning og arbejdet i en politisk styret organisation, herunder  konkret sagsbehandling og ad hoc håndtering af generelle juridiske problemstillinger
  • har evne og lyst til at samarbejde, herunder lytte til input på tværs af organisatoriske skel og fagligheder
  • mestrer den grundige analyse og har eksekveringskraft, herunder kan kommunikere klart, tydeligt og forståeligt både i skrift og tale
  • har gode samarbejdsevner samtidig med, at du er initiativrig og har en proaktiv tilgang til opgaverne
  • er struktureret og har overblik og sans for væsentlige detaljer. Du ser muligheder frem for begrænsninger i lovgivningen
  • har masser af gå-på-mod, engagement og godt humør

Vi tilbyder dig:
  • at blive en del af et fællesskab på en arbejdsplads med højt til loftet og mange spændende opgaver samt gode og dygtige kollegaer
  • en arbejdsplads i udvikling og som lægger vægt på et inspirerende og uhøjtideligt arbejdsmiljø, hvor samarbejde, trivsel og arbejdsglæde er i højsædet
  • en høj grad af selvstændighed og med mulighed for sparring med kommunens øvrige jurister
  • fleksibilitet og indflydelse på din arbejdstid med mulighed for 4-dages arbejdsuge

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Susanne Buch, leder af Ældre,- Handicap,- og Sundhedschef, mobil 2167 8951, E-mail: subu@kerteminde.dk.

Løn- og ansættelsesvilkår:

Stillingen er på 37 timer/uge med start 1. oktober 2023.
Arbejdsstedet er i Ældre,- Handicap,- og Sundhedsafdelingens stab, Administrationscentret, Lindøalléen 51. 5330 Munkebo.

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst og principperne for lokal løndannelse. Vi gør opmærksom på, at der skal forevises straffeattest inden ansættelse.

Ansøgningsfrist 24. august 2023
Vi forventer at holde samtaler 28. august 2023

Kerteminde Kommune ligger i det nordøstlige Fyn i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 25.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Kommunen har ca. 1.800 medarbejdere, der arbejder ud fra vores særlige kerneværdi, som er fællesskab, hvor vi både er tæt på hinanden og på borgerne.

Udover fællesskabet prioriterer og arbejder vi også med vores øvrige værdier i dagligdagen: Kvalitet, Nærvær, Udvikling og Trivsel. Herudover er dialog og samarbejde nøgleord, der kendetegner god ledelse i Kerteminde Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder, og vi er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.

Kerteminde Kommune betragter mangfoldighed som en styrke og opfordrer derfor alle uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge ledige stillinger.



Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=4fc9a472)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kerteminde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Kerteminde Kommune, Lindøalleen, 5330 Munkebo

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=4fc9a472&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5888282

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet