BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi tilbyder…
Social- og Boligstyrelsen søger en juridisk fuldmægtig til Center mod Menneskehandel (CMM). Du bliver en del af et tæt samarbejdende tværfagligt team. Vi løser såvel udviklings- som driftsopgaver i et bredt spektrum mellem policy/departementsbetjening og individuel støtte til ofre for menneskehandel. Vi har et stærkt samarbejde med en række danske og internationale aktører på menneskehandelsområdet. Vi tilbyder et spændende arbejdsmiljø med stor selvstændighed, variation i arbejdsopgaverne og løbende udfordringer i opgaveløsningen på et felt i stadig udvikling.
Dine opgaver
Som jurist får du ansvaret for at bistå både kollegaer, samarbejdspartnere og ofre for menneskehandel med juridisk bistand og vejledning inden for primært forvaltningsret, databeskyttelsesregler, menneskerettigheders betydning i dansk ret, men der kan også komme spørgsmål om fx lovproces, kontrakter og udbudsret, ligesom kendskab til udlændingeret og strafferet er en fordel. Du vil skulle finde juridisk holdbare løsninger i komplicerede sager. Opgaverne vil variere alt efter efterspørgslen fra kollegaer, ofre for menneskehandel og omverden.
Typiske opgaver består i at besvare aktindsigtsanmodninger, at vurdere hvilke oplysninger, der kan udveksles med andre myndigheder, at bidrage til vurdering af personers status som offer for menneskehandel, at anmelde sager om menneskehandel til politiet, at besvare høringer fra andre myndigheder samt formidle viden om menneskehandel mundtligt og skriftligt til eksterne samarbejdspartnere.
Opgavevaretagelsen sker i tæt samarbejde med erfarne kollegaer med socialfaglige og akademiske opgaver, med Social- og Boligstyrelsens kontor for Jura og med andre myndigheder. Du vil være ansat som eneste juridiske fuldmægtig i Center mod Menneskehandel, så du skal kunne arbejde selvstændigt og ansvarsfuldt, men samtidig vide, hvornår du skal række ud til kollegaer og samarbejdspartnere.
Vores forventninger til dig
Vi forventer, at du…
- har en uddannelse som cand.jur.
- har interesse for menneskehandelsområdet
- har stor viden inden for forvaltningsretten generelt – kendskab til databeskyttelse, udlændingeret, strafferet og retsplejeloven er også en fordel
- har viden om, hvordan international ret implementeres og anvendes i dansk ret
- kan sikre indsamling og formidling af nyeste viden inden for det juridiske
menneskehandelsområde og retspraksis - kan arbejde systematisk med dokumentation
- har mod på at undervise og holde oplæg for eksterne samarbejdspartnere om menneskehandel
- trives med daglig afveksling mellem fordybelse og hastesager; mellem sagsbehandling
og udviklingsopgaver - trives med tæt, dagligt samarbejde og koordination med kolleger og
et stort ansvar i opgaveløsningen - er kreativ og løsningsorienteret
- lægger vægt på godt kollegaskab og trives med en uformel omgangsform.
Desuden lægger vi vægt på, at du …
- kan arbejde selvstændigt, effektivt og målrettet
- kan identificere behov og bidrage til udviklingen af nye og effektive løsninger
- kan udvikle og optimere effektive arbejdsgange
- kan vidensdele samt samarbejde godt internt og eksternt
- udviser engagement og motivation både fagligt og socialt
- er omstillingsparat, ambitiøs og fleksibel
- bidrager til egen læring og udvikling
- formidler mundtligt og skriftligt klart og præcist med overbevisning og troværdighed
- kan agere inden for rammerne af god embedsmandsskik.
I CMM har vi til opgave at identificere og yde bistand og støtte til ofre for menneskehandel. Vi koordinerer og udvikler den landsdækkende sociale indsats for ofre for menneskehandel og står for opkvalificering af de relevante aktører og for indsamling og formidling af viden og statistik.
CMM har lokaler både i København, Aarhus og i Social- og Boligstyrelsen Odense, så der vil være en del rejsedage, ligesom CMM bistår ofre for menneskehandel i hele landet. Juristens arbejde vil primært udgå fra København.
Social- og Boligstyrelsen er en arbejdsplads med en spændende, relevant og travl hverdag, et stærkt kollegialt sammenhold, en uformel omgangstone og højt ambitionsniveau. Vi tilbyder fleksible arbejdsvilkår med mulighed for hjemmearbejdsdage efter aftale. Arbejdsstedet foregår på flere adresser, herunder i København og i Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej 1, 5000 Odense C.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en fast fuldtidsstilling som fuldmægtig med tiltrædelse den 1. oktober 2023.
Lønnen fastsættes ud fra erfaring og kompetencer. Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante organisation.
Ansøgningsfrist og afholdelse af samtaler
Du sender din ansøgning og relevant dokumentation (CV og eksamenspapirer) elektronisk via stillingsopslaget på vores hjemmeside www.sbst.dk. Der er ansøgningsfrist den 7. august 2023.
Vi afholder 1. samtalerunde den 14. august og 2. samtalerunden den 21. august. Der vil indgå en case-opgave til samtalen samt et testforløb for kandidater, som går videre til anden samtalerunde.
Vil du vide mere?
Du kan få flere oplysninger om stillingen og Social- og Boligstyrelsen ved at kontakte leder Trine Ingemansen på trin@sbst.dk eller på telefon 29 80 66 03 (dog ikke i ugerne 26, 28 og 29).
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kerteminde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Social- og Boligstyrelsen, Edisonsvej 1, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169614&DepartmentId=8899&MediaId=2536&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878986