BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en dygtig og engageret personaleleder? Brænder du for strafferetsopgaven, driftsstyring og optimering heraf? Så er du måske vores nye funktionsleder til Straffesagsenhed 10 i Odense.
Straffesagsenhed 10, som oprettes den 1. oktober 2023, skal behandle skatte- og afgiftsstraffesager. Enheden er en ud af Skattestyrelsens ti straffesagsenheder, som alle arbejder med at behandle straffesager. De øvrige enheder er placeret i København, Odense, Slagelse, Viborg og Aarhus. Straffesagsopgaven er organisatorisk placeret i Skattestyrelsen, Jura, Center for Straffesager.
Opgaver og ansvar
Som funktionsleder for Straffesagsenhed 10 kommer du til at lede ca. 20 medarbejdere. Enheden forventes at være fuld bemandet med udgangen af 2023.
Du får ansvaret for
- at sikre optimal udnyttelse af enhedens ressourcer samt planlægge og styre produktionen,
- at være med til løbende at udvikle og optimere arbejdsprocesser,
- at der tænkes tværfagligt, og at der er fokus på ensartethed,
- at der er fokus på medarbejdernes motivation og udvikling, og
- at lede og sparre med medarbejderne på straffesagsområdet.
Fagligt stærk og nærværende leder - dig og dine kompetencer
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund – gerne med en faglig stærk profil inden for jura eller strafferet. Du kan også have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Det vil det være en fordel, hvis du har erfaring som leder og/eller med behandlingen af straffesager.
For at få succes i denne rolle er det afgørende, at du
- brænder for personaleledelse og har en anerkendende tilgang hertil,
- er resultatorienteret uden at gå på kompromis med kvalitet og retssikkerhed,
- videndeler med både medarbejdere og andre kolleger,
- har gode kommunikative evner, så dit budskab går klart igennem,
- har god fornemmelse for og lyst til driftsledelse og produktionsstyring og
- har gennemslagskraft.
- et godt fagligt og socialt miljø blandt medarbejdere og i ledergruppen,
- spændende arbejdsopgaver med mulighed for faglig og personlig udvikling,
- en varieret og ofte uforudsigelig arbejdsdag i et uformelt miljø og
- engagerede lederkollegaer og medarbejdere med højt fagligt niveau.
Send din ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest torsdag d. 10. august 2023. Samtaler forventes afholdt i uge 33. Der vil i rekrutteringsprocessen indgå både en personprofilanalyse og en logisk analyse. Forud for ansættelsen vil der desuden blive indhentet straffeattest.
Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte underdirektør Henriette Lemvigh, tlf. 72 37 21 33.
Hvis du i forvejen er tjenestemand og ansat internt i Skatteministeriet, skal du stile din ansøgning til Dronningen.
Stillingen er klassificereret i lønramme 36. Stillingen besættes på overenskomstvilkår. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Englandsgade 25, 5000 Odense C.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kerteminde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Odense, Englandsgade, Englandsgade 25, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=170340&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877645