BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du en passion for nærledelse og være ude blandt dine medarbejdere samt et brændende ønske om at sikre høj kvalitet, god service og at skabe gode relationer med dine medarbejdere samt udvikling af en stor organisation. Derudover hjælpe til med at videreudvikle os i Rengøring og Hospitalsservice – Odense Universitets Hospital OUH Region Syddanmark frem mod nyt OUH? Så er det måske lige dig, vi mangler i vores Drift/ledergruppe.
Vi giver dig en spændende mulighed for at udøve tæt og nærværende ledelse, hvor tiden er prioriteret til det, da vi er i en transformationsfase hvor vi inddrager decideret 4 vagtplanlæggere i en funktion for sig selv og i tæt samarbejde med servicelederne.
Denne mulighed frigiver tid til den enkelte leder, til at være hos sine medarbejdere kontra at sidde på kontoret med administrative opgaver. Vi ved at det er det der giver værdi hos medarbejderne og ikke mindst de afdelinger vi understøtter, så de kan fokusere på deres kerne opgave. ”Vi skal være vores samarbejdspartners foretrukne valg, også hvis de kunne vælge en anden i morgen”.
Forståelse for dette, skal du tage med på arbejde hver dag og gøre i morgen bedre end i går - sammen løfter vi i flok.
Om jobbet
Rengøring og Hospitalsservice som serviceafdeling arbejder målrettet med at skabe konkurrencedygtig drift, med godt arbejdsmiljø og trivsel.
Kompetenceudvikling af både ledere og medarbejdere er vigtigt og en naturlig del af at være en dynamisk afdeling.
Vi er en del af en politisk organisation, som har fokus på medarbejderinddragelse og arbejder med trio – LMU og meget andet for at sikre et sundt miljø. ”patienten først” OUH
Det bliver din opgave som serviceleder at understøtte dette. Vi søger derfor en serviceleder, som, i tæt samarbejde med den øvrige ledergruppe og driftschefen, kan lede den daglige drift af RHS kerneopgave.
Dine opgaver vil bl.a. omfatte:
- Sikre en kontinuerlig høj rengøringskvalitet i dine områder – vi har både intern/ekstern audit.
- Sikre høj trivsel og lavt sygefravær med god nærledelse af dine medarbejdere
- Løbende dialog/møder med klinikkerne i dine områder
- Sikre at gældende miljø- og arbejdsmiljøregler overholdes
- Samarbejde med din TRIO (AMR-TR-LEDER)
- Administrative opgaver, herunder løn og ferie opfølgning, personale samtaler mv.
- Spotte og sikre relevant kompetenceudvikling af dine medarbejdere
- Ansættelser/afskedigelse af medarbejdere i dit område
- Tværfagligt samarbejde med samarbejdspartnere og de andre serviceafdelinger
Rengøring og Hospitalsservice er en serviceafdeling på OUH. Afdelingen dækker sygehusenhederne i Nyborg, Svendborg og Odense. Afdelingen varetager også serviceopgaver for psykiatriskhospital i Svendborg og Odense samt Nyt OUH.
Afdelingen er inddelt i 11 driftsledelsesområder samt et sekretariat og en kvalitetsfunktion.
Afdelingen har ca. 600 ansatte og i 2020 et netto budget på ca. 202 mio kroner.
Driftsområdet
Består af 1 driftschef og - 2 serviceledere i Svendborg samt 9 serviceledere i Odense. Der er ca. 600 serviceassistenter og rengøringsteknikere ansat i afdelingen.
De 11 serviceledere er hovedsageligt ude i driften blandt medarbejdere og ”kunderne”, hvor de sørger for kvalitet og nærvær. De 11 serviceledere indgår sammen med kvalitetsfunktionen og sekretariatet om at drifte og udvikle 11 områder som nu bliver til 12.
Afdelingens opgaver:
Sammenlagt rengør afdelingen ca. 190.000 m² i Odense og ca. 69.000 m² i Svendborg. Vi foretager ca. 550.000 patient- og udstyrstransporter årligt i Odense.
Se gerne yderlig beskrivelse og organisationsdiagram herunder og lær endnu mere om os:
https://ouh.dk/ouh-som-arbejdsplads/organisation/stabe-og-serviceafdelinger/serviceafdelinger/rengoring-og-hospitalsservice/om-rhs
Om dig som vores nye leder
Vi ønsker os en serviceleder, der har:
- Drift indsigt og sikker forståelse for udfordringer og muligheder
- Mod på at sætte sig ind i en politisk styret organisation
- Solid erfaring med ledelse af en stor medarbejdergruppe- gerne suppleret med lederuddannelse på diplom niveau eller lysten til at starte på uddannelsen på sigt
- En sikker og tydelig ledelsesstil
- Forretningsmæssig forståelse og forståelse for helheden
- Stærke administrative/IT-kompetencer, er rutineret bruger af MS Office samt viljen til at lære andre systemer at kende i en digital verden
- Du passer også rigtig godt i stillingen, hvis du kan prioritere egne/andres ressourcer/tid – også når der er travlt
Vi tilbyder
Muligheden for at gøre en forskel i sygehusverdenen med dit bidrag ind i din kerneopgave.
- Muligheden for at fortsat udvikle dig som leder
- Muligheden for at være rollemodel for dine medarbejdere.
- Kollegial sparring og driftsmøder mv.
- Sikre god trivsel og arbejdsmiljø i dit område og på tværs.
- Understøttende service til klinikkerne.
- Personlig og faglig udvikling.
- En del af ledergruppen.
- Sociale arrangementer.
- Løbende 1:1 og din udvikling i lederrollen med nærmeste chef
- Engagerede og ambitiøse leder kolleger
- Fleksibilitet i mødestruktur kombineret med indførsel af vagtplanlæggere
- Et inspirerende og uformelt arbejdsmiljø
Løn og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er uden højeste tjenestetid med gennemsnitlig 37 timer pr. uge. Arbejdsdagen begynder (medmindre andet aftales) kl. 6.00, og stillingen aflønnes efter kriterierne for Lokal Løndannelse i henhold til overenskomst mellem FOA/Ledernes Hovedorganisation og Regionernes Lønnings- og Takstnævn med indplacering efter kvalifikationer på grundlønstrin 37. Hvis du ikke allerede er ansat i Region Syddanmark, ansættes du med tre måneders prøvetid.
Vi ønsker at besætte stillingen hurtigst muligt og senest den 1. september 2023, men venter gerne på den rette.
Det praktiske trods sommerferien står for døren
Ansøgningsfristen er den 14. juli 2023. Men vi vil meget gerne modtage din ansøgning allerede nu, inden du går på ferie. (Vi kan indkalde løbende) Vi holder 1. samtalerunde den 17. juli 2023 og evt. 2. samtalerunde den 21. juli 2023. Hvis det måtte være en udfordring med din ferie, så tøv ikke med at ringe.
Går du videre efter 1. samtale, skal du evt. forberede en case til 2. samtale. Derudover bliver du bedt om at præsentere referencer.
Arbejdssted vil være på OUH i Odense, på sigt vil vi flytte til NOUH ved universitetet.
Vil du vide mere?
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Driftschef Thomas Pieler på 24404253 eller mail Thomas.Pieler@rsyd.dk
Vi gør opmærksom på, at der automatisk indhentes børneattest ved evt. ansættelse.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kerteminde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Odense Universitets Hospital, J.B. Winsløws Vej 4, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=198&ProjectId=225841&DepartmentId=10197&MediaId=2511&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5860363