BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du fagligt optaget af Recovery og Rehabilitering? Har du en involverende
ledelsesstil? Vil du være med til at lede en organisation, hvor vi kontinuerligt har fokus
på at skabe indsatser og rammer, der fremmer borgernes livssituation og trivsel?
Så er du måske vores kommende assisterende rehabiliteringsleder i Rehabilitering og
Bostøtte.
Om jobbet
Rehabilitering og Bostøtte er karakteriseret af en kultur, hvor vi anerkender og
værdsætter, at der er flere veje til samme mål. Vi søger derfor en leder, der dels
ønsker at lade sig inspirere at de mange perspektiver og facilitere konstruktive dialoger
med medarbejdere, borgere, ledelseskolleger, samarbejdspartnere - dels kan holde
fokus på løsning af kerneopgaven, være tydelig og tage sin plads som en del af
ledelsen i det kommende Rehabilitering og Bostøtte.
Som assisterende rehabiliteringsleder indgår du i et tæt samarbejde med
rehabiliteringslederen. Vi fordeler de forskellige ledelsesopgaver ift. kompetencer og
interesseområder, så vi på nogle områder arbejder parallelt med opgaver i hver ”vores”
team, mens vi på andre områder løser opgaver på organisationsniveau.
Den organisatoriske kontekst betyder, at medarbejderne, med afsæt i deres faglighed, kendskab til arbejdsgange, den fælles retning og høj social kapital, tager et stort ansvar for løsning af kerneopgaven i hverdagen. Ledelse må derfor veksle mellem nærledelse og ledelse på afstand.
Dine primære opgaver/ansvarsområder bliver:
- Personaleledelse
- Ledelse af borgerforløb- herunder deltagelse i visitationsmøder, matchning mellem borgerens støttebehov og medarbejderkompetencer, faglig sparring ift. komplekse borgeforløb.
- Daglige driftsopgaver, arbejdstidsplanlægning, planlægge og deltage i team- og personalemøder, sikre rammer for opgaveløsningen i de forskellige teams, opfølgning på sygefravær mm.
- Afholdelse af MUS og trivselssamtaler
- Indgå i kvalitetssikrings-, implementerings- og udviklingsprocesser i organisationen.
- Daglig leder af arbejdsmiljøindsatserne i organisationen
Om dig
Du har den helt rigtige profil til stillingen, hvis du:
- har en social- eller sundhedsfaglig uddannelsesbaggrund
- har viden om og erfaring i at samarbejde med mennesker fra målgruppen
- er faglig velfunderet og kan tilbyde kvalificeret sparring til medarbejdere/ kolleger
- i de ofte komplekse borgerforløb
- kan agere i balancefeltet mellem at være tydelig og indtage din position som leder og samtidig være rummelig, lydhør og anerkende andre perspektiver og derved give plads til, at andre kan udfolde deres kompetencer
- har erfaring med personale- og/eller procesledelse
- kommunikerer anerkendende og formår at skabe følgeskab gennem samarbejde, dialog, tillid og nærvær
- har viden om - og kompetencer ift. at fastholde og udvikle det gode arbejdsmiljø i en kontekst med høje følelsesmæssige krav
- har en god balance mellem systematik, planlægning og fleksibilitet ift. at håndtere uforudsete opgaver
Om os
Rehabilitering og Bostøtte er et tilbud efter servicelovens § 85 og § 104, en del af
Forløb Sindslidelse, ÆHF -Odense kommune. Tilbuddet yder støtte til voksne
mennesker, der har en sindslidelse og /eller komplekse sociale udfordringer og er
forsørgelsesmæssigt afklaret til en pensionsordning.
Aktuelt har vi ca. 400 indskrevne borgere med meget forskellige udfordringer, ressourcer og støttebehov. Fælles for borgerne er dog et behov for støtte til at fungere i egen bolig og til at skabe en meningsfuld og tilfredsstillende tilværelse med de relationer og det indhold, de
drømmer om. Indsatserne spænder bredt fra individuel støtte til gruppestøtte, og alle
forløb er individuelt tilrettelagt og med forskellig støtteintensitet.
Rehabilitering og Bostøtte består af 43 medarbejdere, der er organiseret i 4 tværfagligt
sammensatte teams beliggende på forskellige matrikler i Odense. Tre teams løser
både opgaver i Bostøtte regi og i de tre samværstilbud (§ 104), og
Rehabiliteringsteamet tilbyder tidsafgrænsede, målrettede og specialiserede
rehabiliteringsforløb – både individuelle og gruppeforløb.
Som alle andre i ÆHF arbejder vi ud fra den rehabiliterende referenceramme. Der er
kontinuerligt ledelsesmæssig fokus på udvikling af medarbejdernes kompetencer, så borgerens muligheder for at italesætte sine drømme og være medskaber af egen recovery-proces understøttes. Gennem de eneste år har vi bl.a. udviklet og
implementeret en dialogisk praksis med afsæt i ”Åben Dialogs” principper og et fælles
Systemisk Narrativt uddannelsesforløb.
Med afsæt i organisatoriske nødvendigheder, har vi siden foråret 2020 udviklet - og er
pt. i gang med at implementere - mere fleksible indsatser i § 85 området. Vi er godt på
vej i denne proces, men vi er slet ikke færdige – og vi er spændt på at høre, hvad du,
som vores ny assisterende rehabiliteringsleder, kan tilføre af erfaringer og nye ideer ift.
videreudvikling af vores indsatsplan og implementering af de 10 faglige pejlemærker
for kvalitet i Bostøtten (jfr. Socialstyrelsens rapport-udgivet 2021).
Vi tilbyder
- En lederstilling i et anerkendende og dynamisk arbejdsfællesskab, hvor vi er optaget af at afsøge og udvikle den praksis, der skaber den bedste effekt for borgerne.
- Et arbejdsfællesskab, hvor trivsel og arbejdsmiljø har høj prioritet.
- En grundig introduktion til organisationen og ledelsesopgaverne.
- Tæt ledelsessamarbejde med rehabiliteringslederen, hvor opgaverne koordineres og løses i samspil, med plads til høj grad af selvstændighed.
- Du bliver en del af større lederteam i Forløb sindslidelse i ÆHF med mulighed for faglig sparring samt deltagelse i udvikling af de fremtidige tilbud i forløbet.
- Ledelsesudvikling – evt. diplom i ledelse, hvis du ikke allerede har den uddannelse.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og
forhandlingsberettigede organisationer.
Ansættelse pr. 1. august 2023
Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte rehabiliteringsleder Christel Borg på 2126 7056 for yderlige information om stillingen. Herefter kan du kontakte forløbschef Vibeke Madsen på 6375 5211.
Det praktiske
Ansøgningsfristen er søndag den. 11. juni 2023.
Vi forventer at holde første samtalerunde fredag den 16. juni 2023 og anden samtale onsdag den 21. juni 2023. Ved anden samtale vil der indgå en case.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kerteminde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odense Kommune, Flakhaven 2, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://odense.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=be5fa50e-0a5d-4b0a-8ab2-b7174ae2d786
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838209