Bæredygtighedsrådet i Kerteminde Kommune er valgt for en fireårig periode og består af 15 medlemmer, heraf 2 repræsentanter fra Byrådet samt 13 udvalgte borgere. Medlemmerne er udvalgt blandt borgere, som har ansøgt om at blive en del af rådet.
Birthe Erhardt Egdal fremhæver som en af sine styrker evnen til at omsætte bæredygtighed fra ambition til handling. Hun bidrager desuden med helhedsorienterede og realistiske perspektiver, og arbejder med respekt for både naturgrundlag, lokale erhverv og kommende generationer.
Det kommende arbejde i Bæredygtighedsrådet vil blandt andet omfatte revidering af Kerteminde Kommunes klimaplan. Der vil også blive sat fokus på at fremme lokal fødevareproduktion samt på at inddrage den unge generation i arbejdet med bæredygtighed.
Yderligere information om Bæredygtighedsrådet kan findes på kommunens hjemmeside: https://kerteminde.dk
https://kerteminde.dk/kommunen/nyheder/ny-forperson-for-baeredygtighedsraadet-i-kerteminde-kommune