Assisterende rehabiliteringsleder til Bostedet Munkehatten

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Jubii… Vi skal være én leder mere i vores lederteam!
Brænder du for at lede medarbejdere og udvikle de faglige indsatser? Kan du tage medansvar for den daglige drift, og vil du indgå i et dynamisk lederteam?
Så er du måske vores nye assisterende rehabiliteringsleder på Munkehatten.


Om stillingen
Du kommer til at indgå i et lederteam med vores rehabiliteringsleder og vores tre assisterende rehabiliteringsledere. Vi er tværfaglig sammensat i vores ledergruppe med baggrund som pædagog, ergoterapeut, social og sundhedsassistent, hvilket vi ser som en stor styrke.
I samarbejdet med os i lederteamet sikrer du sammenhængskraften og skaber trivsel gennem en fælles faglig retning inden for integrativ neuropædagogik – en proces der er  i gang, og som vi ikke er færdige med.

Som ledelsesteam arbejder vi ud fra værdien ”ordentlighed”, som betyder, at vi er reflekterende i vores ledelsespraksis, nærværende og anerkendende i vores tilgang til borgere, medarbejderne og pårørende. Vi har en stærk samarbejdskultur, hvor vi er gode til at sparre, fagligt udfordre og støtte hinanden i ledelsesopgaven. 

”Selvom man skal kunne tage selvstændige beslutninger, vil der også være mange situationer, hvor vi skal nå at reflektere og drøfte tingene i lederteamet. Det, der besluttes på én afdeling, har ofte indvirkning på resten af afdelingerne – derfor er vores samarbejde i lederteamet altafgørende for at vi sammen lykkedes med vores opgave". 

Arbejdsopgaver – du sikrer driften og faglig understøttelse
Du bliver daglig leder af en bo-afdeling i Fraugde og et team af social og sundhedsassistenter der arbejder på tværs på Munkehatten. Du skal dog være indstillet på at dække ind for dine kolleger i ledelsesteamet ved ferie og lignende, når dette er nødvendigt. 

Dine arbejdsopgaver kommer til at spænde bredt fra personaleledelse til faglig understøttelse i løsning af kerneopgaven med borgerne. Det betyder, at du både selvstændigt og i samarbejde med lederteamet skal prioritere og håndtere de daglige ledelsesopgaver med fokus på medarbejdertrivsel, faglig sparring og sikre driften gennem systematisk planlægning af arbejdsplaner, herunder afdække vagter ved akut opstået fravær. 

Derudover kommer du til at:

  • Deltage på team- og personalemøder
  • Lede og understøtte implementering af udviklingstiltag
  • Samarbejde med eksterne samarbejdspartnere, borgere og pårørende
  • Samarbejde med arbejdsmiljørepræsentanter, vagtplanlæggere, og andre med særlige funktioner.
Hvis du spørger ledelsesteamet, er de slet ikke i tvivl om, at Munkehatten er en spændende arbejdsplads. Vi er ikke gammel i gårde i lederteamet, men det er en udviklende proces, hvor vi sammen sætter retning og lærer undervejs.

”Vi skaber den gode arbejdsplads og sætter rammerne for at medarbejderne udvikler sig. Derfor er det vigtigt, at vi kan give dem faglig sparring omkring kerneopgaven og bidrage til at skabe mening ind i arbejdet".
 
Om dig
Vi forestiller os, at du er sundhedsfaglig uddannet, du er enten sygeplejerske eller social og sundhedsassistent, der ud over dette, har et godt pædagogisk blik ind i feltet og opgaveløsningen.
Vi har mange sundhedsfaglige opgaver hos målgruppen, som gode faglige medarbejdere løser, derfor er et godt kendskab og indblik i feltet en forudsætning. Da målgruppen har behov for pædagogisk tilgang, vil det være et ekstra plus, du har dette blik for opgaveløsningen.
Vi vægter ansøgere med ledelseserfaring og gerne med en lederuddannelse i rygsækken. Derudover ser vi gerne, at du har erfaring med borgere med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne.

Du er en tydelig leder, som med nærvær, autenticitet og vedholdenhed viser retning og mål. Du er desuden en god formidler, som kan oversætte og implementere politiske budskaber og forvaltningsmål, så de bliver meningsfulde for medarbejderne. 

Vi leder efter dig, der:
  • Praktiserer nærledelse på en energisk måde, som begejstrer og skaber følgeskab
  • Giver sparring, sætter retningen og understøtter den daglige praksis med borgerne
  • Har kendskab til alternativ kommunikation
  • Er vant til at navigere i en foranderlig hverdag, hvor planerne hurtigt kan ændre sig 
  • Er en afslutter i dit arbejde og opgaveløsning
  • Er ambitiøs på Munkehattens vegne i udvikling af vores faglighed
  • Er struktureret med evnen til at bevare overblikket og roen selv i pressede situationer
  • Vægter det tætte samarbejde, så vi sammen lykkedes med vores ledelsesopgaver

Om Munkehatten
Munkehatten er et veldrevet bosted, som består af flere tilbud til borgere med nedsat fysisk og psykisk funktionsevne, hvoraf nogen har dobbeltdiagnoser. Vi har følgende bo- og aktivitetstilbud fordelt på tre matrikler:
  • Bosted for 45 beboere i alderen 19-70 år, hvor hovedparten af beboerne er immobile og har massivt behov for hjælp til alle deres grundlæggende behov.
  • Aktivitets- og samværstilbud fordelt på to matrikler, som er et dagbeskæftigelsestilbud godkendt til 50 fuldtidspladser.
  • Aflastningstilbud med 4 gæstepladser til borgere, der bor hjemme hos deres pårørende.
  • Bosted for 8 beboere i alderen 23-79 år i bydelen Fraugde, hvor hovedparten af beboerne er immobile og har massivt behov for hjælp til alle deres grundlæggende behov.
Vi er en stor tværfaglig personalegruppe på 135 medarbejdere, som består af pædagoger, social- og sundhedsassistenter, pædagogiske assistenter, pædagogmedhjælpere, ergo- og fysioterapeuter.
Vi arbejder ud fra den rehabiliterende tankegang, hvor Munkehattens kerneopgave er gennemgående i alt vores faglige arbejde:

”Med udgangspunkt i den enkelte borgers forudsætninger og i samarbejde med denne, skaber vi mulighederne for det gode liv”.

Vi tilbyder
En superspændende og udfordrende lederstilling på en højt specialiseret arbejdsplads med engagerede og tværfaglige medarbejdere, hvor personaleledelse, faglighed og den daglige drift er i fokus.

Derudover tilbyder vi gode muligheder for, at du kan udvikle dig fagligt gennem bl.a.:
  • 1:1 samtaler med din nærmeste leder.
  • Ekstern supervision med andre assisterende rehabiliteringsledere
  • Kvartalsvise temadage med fokus på vores fælles ledelsespraksis
  • Ledelsesmæssigt prioriterer din nærmeste leder opbakning og sparring i de udfordringer man kan stå i.

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Stillingen er gennemsnitlig 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. oktober 2023, eller snarest derefter.
 
Vil du vide mere?
Hvis du har spørgsmål til stillingen, eller du gerne vil besøge Munkehatten i forbindelse med din ansøgninger, er du meget velkommen til at kontakte rehabiliteringsleder Kirsten Bern på  23 20 22 55 (ferie i uge 30, 31 & 32)  Alice Tornvig Møller-Nielsen (kontaktes i uge 30 & 31) på 24 90 48 54 og Anne Juhl Krogshede (kontaktes i uge 32) på 29 31 81 09.

Du kan læse mere om Munkehatten her
Du kan læse mere om Odense Kommunes ledelsesgrundlag ”Ledelse i udvikling" her.
Læs mere om Sundhedsfaglig i Odense Kommune her.

Det praktiske
Ansøgningsfrist er torsdag den 10. august 2023. Bemærk vi indkalder med kort varsel telefonisk til første samtalerunde.
Vi forventer at afholde første samtale onsdag den 16. august 2023, og anden samtale onsdag eller torsdag den 23. eller 24. august 2023.
Bliver du inviteret til 2. samtale, vil du blive bedt om at udfylde en personprofil i perioden mellem de to samtaler. Du kan blive bedt om udarbejdelse af en case i forbindelse med anden samtale.

Vi glæder os til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Kerteminde Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odense Kommune, Munkehatten 2, Tornbjerg, 5220 Odense SØ

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://odense.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=160d49c5-3e14-4201-b1f0-12d1973c55a7

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5873832

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet