BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at udvikle fremtidens markedsføringsøkonomer og professionsbachelorer i International handel og markedsføring? Vil du gøre en forskel for studerende og det lokale erhvervsliv?
UCL søger 1 adjunkt/lektor til at undervise i fagene økonomi og statistik på vores 2 årige markedsføringsøkonomuddannelse og til vores professionsbacheloruddannelse i International handel og markedsføring.
Om uddannelserneUddannelserne Markedsføringsøkonom og Professionsbachelor i International handel og markedsføring fører til en karriere inden for markedsføring, økonomi, ledelse og salg. Efter den toårige markedsføringsøkonomuddannelse kan den studerende vælge at læse videre på professionsbacheloruddannelsen eller få arbejde i erhvervet. Du kan læse mere om uddannelserne på www.ucl.dk
Dine arbejdsopgaverDine primære opgaver er at varetage undervisning og vejledning, men derudover vil du komme til at indgå i forskellige forsknings- og udviklingsopgaver. Som underviser skal du kunne undervise og facilitere projektorienteret undervisning i følgende fagområder:
- Økonomi: Erhvervsøkonomi, mikroøkonomi, makroøkonomi og statistik
- Statistik: Beskrivende statistik, hypotesetests og databaseret marketing
Du vil primært været tilknyttet underviserteamet på markedsføringsøkonomuddannelsen, men også have et tæt samarbejde med kollegaer fra bacheloruddannelsen.
Vores ønsker til digVi søger en underviser, som brænder for sit fag og arbejdet med de studerendes læring. Vi lægger vægt på, at du har lyst til at samarbejde om læringsaktiviteterne og aktivt bidrager til at sikre et godt studiemiljø samt pædagogisk og faglig fornyelse.
Vi forestiller os, at du enten kommer med erfaring fra fra erhvervslivet og/eller har erfaring med formidling og undervisning. Din uddannelsesbaggrund er erhvervs- eller samfundsøkonomisk - fx cand.merc., cand.merc.aud., cand.oecon. eller lignende. Har du en bacheloruddannelse skal du være indstillet på at tage en masteruddannelse.
Vi har tæt samarbejde med erhvervslivet, hvor vi via udviklings- og forskningsprojekter, er på forkant med udviklingen i erhvervet, så vores studerende har de bedste jobmuligheder efter endt studium. Det er en fordel, hvis du via dit netværk i erhvervslivet kan være med til at fremtidssikre uddannelserne og skabe vækst og udvikling i lokalområdet og i den syddanske region.
Det du bliver en del afDu bliver en del af afdelingen Business og IT med 68 medarbejdere og 1450 studerende fordelt på fjorten uddannelser. Vi tilbyder dig:
- En stilling hvor du udvikler dig bredt og arbejder tæt sammen med afdelingens øvrige uddannelser
- En hverdag med stor fleksibilitet og stort ansvar for udvikling af uddannelsen
- Et job hvor du trækker på og løbende vedligeholder din kontakt med erhvervet
- En varieret arbejdsdag med både undervisnings- og udviklingsopgaver
- Et arbejdsmiljø hvor vi støtter hinanden, udfordrer hinanden og griner sammen
Har du brug for yderligere informationer, er du velkommen til at kontakte uddannelseschef Dorthe Skriver Bonderup (40 38 95 99) eller uddannelsesleder Christine Diederichsen (30 43 29 50).
AnsættelseStillingen er en fuldtidsstilling med start 1. august. Dit ansættelsessted vil være i Seebladsgade i Odense.
Du bliver omfattet af gældende overenskomst mellem Finansministeriet og den relevante faglige organisation samt bekendtgørelse om stillingsstruktur for undervisere ved erhvervsakademier, professionshøjskoler og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Stillingen er omfattet af principperne om Ny Løn.
Særligt om ansættelse som adjunkt eller lektorAnsættes du som adjunkt, vil du indgå i et lektorkvalificeringsforløb jvf. bekendtgørelse om lektorkvalificering, lektorbedømmelse og docentbedømmelse af undervisere ved erhvervsakademier, professionshøjskoler og Danmarks Medie- og Journalisthøjskole.
I praksis betyder det, at du følger et kompetenceudviklingsprogram, hvor du i løbet af en 4-årig periode skal løse opgaver inden for såvel undervisning, forskning og udvikling. Kompetenceudviklingsforløbet afsluttes med en skriftlig opgave (lektoranmodning), der danner grundlag for, at du kan overgå til en stilling som lektor.
Er du lektorbedømt efter tidligere stillingsstrukturer, kan du efter aftale vælge, at ansættelsen sker på hidtidige centralt fastsatte løn- og ansættelsesvilkår efter stillingsstruktur fra 2003, hvilket blandt andet kan have indflydelse på størrelsen af dit lektortillæg samt muligheden for at kunne blive udpeget som medlem af lektorbedømmelsesudvalg.
Du kan, alternativt, aftale fornyet lektorbedømmelse efter den aktuelle stillingsstruktur og efter reglerne i kapitel 5 i Bekendtgørelse nr. 673 af 13. maj 2020 om lektorkvalificering, lektorbedømmelse og docentbedømmelse m.m. Bedømmelsen sker på grundlag af en kort lektoranmodning på 8 sider vedrørende kompetencer inden for forskning og udvikling. Anmodningen skal afleveres til UCL i forbindelse med ansættelsesprocessen. Bedømmelsen afgøres på 3 - 6 uger af et eksternt bedømmelsesudvalg nedsat af UCL. Ved evt. negativ bedømmelse kan ansættelsen ske efter tidligere stillingsstruktur eller som adjunkt med en afkortet adjunktperiode. UCL tilbyder vejledning i forbindelse med udarbejdelse af anmodningen.
AnsøgningLyder det som noget for dig? Så send os din ansøgning, CV, uddannelsesbevis og andre relevante bilag via ucl.dk senest d. 16. juni 2023.
Vi afholder 1. samtale d. 22. juni og 2. samtale d. 27. juni.
Vi glæder os til at høre fra dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Kerteminde Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole, Seebladsgade 1, 5000 Odense C
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://ucl.hr-on.com/show-job/148034?linkref=107191&locale=da_DK
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833190